22 lipca odbyło się kolejne posiedzenie Zarządu Fundacji. Poza sprawami bieżącymi, takimi jak: zakończony właśnie plener Ceramiczny (relacja już wkrótce), rozpoczynające się w najbliższy weekend warsztaty szkutnicze „Budujemy dobre łodzie” czy czekający nas rejs, omówione zostały też projekty, których realizacja jest dopiero planowana .
Do najistotniejszych poruszonych problemów należały:
1. współpraca międzynarodowa Fundacji i pozyskiwanie zagranicznych partnerów do realizacji projektów w Dobrem i okolicach. Chcemy by zbliżająca się wizyta w Bergen, zgodnie z pierwotną ideą, była wykorzystana do zainicjowania współpracy partnerem z Norwegii.
2. nawiązywanie kontaktów z krajowymi organizacjami zajmującymi się rozwojem lokalnym i animacją społeczno-kulturalną. Dążymy do podpisania porozumienia o współpracy z jedną z największych polskich organizacji działających na rzecz zrównoważonego rozwoju społeczności lokalnych. O pracach nad tym dokumentem będziemy informować na bieżąco.
3. prowadzenie polityki informacyjnej Zarządu. Staramy się ciągle ulepszać narzędzia komunikowania o prowadzonych pracach. Dotychczas nie była to nasza najsilniejsza strona, ale wsłuchując się w uwagi i komentarze, staramy się to zmieniać. Dzięki staraniom Kuby Bartosiaka (Rada Fundacji) ożył profil Fundacji w serwisie www.facebook.com/fundacjanadobre. Staramy się również nieustająco rozwijać tę stronę.
Członkom Rady przypominamy o wynikającym z Regulaminów Pracy Zarządu i Rady, prawie do wglądu w przygotowywane przez Zarząd dokumenty wewnętrzne Fundacji, w tym do protokołów z posiedzeń organów statutowych. E-mail Zarządu: nadobre@op.pl
W najbliższym czasie planowane jest specjalne posiedzenie Zarządu poświecone działalności gospodarczej Fundacji. Kolejne z obowiązkowych, comiesięcznych posiedzeń odbędzie się zapewne dopiero po powrocie z rejsu, czyli w ostatnim tygodniu sierpnia.
Michał Bargielski